czwartek, 17 stycznia 2008

Nie wytrzymałam :)

Obiecałam sobie, że mimo mojej obecnej fascynacji brzuchomówstwem nie będę obarczała tego bloga notką na ten temat, ale z braku natchnienia i czasu (co jest spowodowane sesją oczywiście :-)) postanowiłam coś napisać o ten niezwykłej sztuce mówienia bez poruszania ustami.

Brzuchomówstwo narodziło się już w starożytnym Egipcie i wykorzystywali je kapłani do "przemawiania głosem bogów". Jedynym W Polsce, zarejestrowanym brzuchomówcą, który posiada certyfikat Północnoamerykańskiego Stowarzyszenia Brzuchomówców jest Wojciech Glanc znany z jednej z edycji Big Brothera.

Ron Lucas jest jednym z najpopularniejszych brzuchomówców w USA. Występował m.in. dla Ronalda Reagana i Elżbiety I. Szczerze powiedziawszy o Lucasie dowiedziałam się przypadkowo zupełnie niedawno, ale od razu zakochałam się w Scorchu, lalce-smoku, który jest taki...pocieszny :)

Kolejnym wartym uwagi artystą jest Jeff Dunham, a właściwie postać, której użycza głosu, czyli Achmed Martwy Terrorysta. Pawdopodobnie takie dowcipy nie wszystkim mogą sie podobać, ale dla mnie niewątpliwie stanowią atrakcyjna odskocznię od codzienności.



A jeśli to się komuś nie spodoba, to jakby to powiedział Achmed - "Silence! I kill you!" :-D

2 komentarze:

Małgorzata pisze...

ahmed to jest po prostu rewelacja :D taki śmiechowy.... boki zrywać :P

Michael pisze...

hehe..ahmed jest świetny ;)..nie zanam człowieka, który by się nie śmiał z jego "tekstów":)..a komu się nie podoba to jak juz wczesniej napisałaś .."silence! I will kill you!"